
Strefa Rodzica
Niezbędnik przedszkolaka-żłobkowicza

Prosimy rodziców/opiekunów prawnych o przyniesienie do przedszkola:
- ubranek na zmianę
- pantofelków
- dużego koca, małej poduszeczki, poszewki na koc i poduszeczkę, piżamki
- śliniaczka
- kubka, szczoteczki i pasty
- pampersów, mokrych chusteczek i kremu dla dzieci, które tego wymagają
- ulubionej maskotki (opcjonalnie) – uwaga!!! Przedszkole nie bierze odpowiedzialności za zgubione zabawki
Prosimy o podpisanie imieniem i nazwiskiem dziecka wszystkich wyżej wymienionych rzeczy.
Informujemy rodziców/opiekunów, że w każdej naszej placówce jest realizowane roczne przygotowanie do szkoły tzw. „zerówka”.
Obiadki
Realizujemy wszystkie diety: bezmleczną, bezglutenową, wegetariańską, bezniklową…
Aktualne menu jest cotygodniowo przesyłane na maile Rodziców.

Przykładowe menu dla przedszkola

Śniadanie




Śniadanie II




Obiad
Zupa z fasolki szparagowej z zacierką
Sałatka z pomidorów z zieloną cebulką




Podwieczorek
Graham z bryndzą wiejską i rzodkiewką




Podwieczorek II
Przykładowe menu dla żłobka




Śniadanie




Śniadanie II




Obiad




Podwieczorek




Podwieczorek II
Uwagi: zupy na wywarach drobiowych, z jarzynami lub na maśle, nie podprawiane śmietaną, owoce (brzoskwinie, truskawki, nektarynki) gotowane, w postaci musu.
Przykładowe menu dla żłobka (dzieci małe)




Śniadanie




Śniadanie II




Obiad




Podwieczorek




Podwieczorek II
Plany zajęć
Przykładowy plan zajęć dla przedszkola
Przykładowy plan zajęć dla zerówki
Plany zajęć
Przykładowy plan zajęć dla przedszkola
Plan dnia w grupie żłobkowej zorganizowany jest według schematu, który zapewnia dziecku poczucie bezpieczeństwa. Każdego dnia zaplanowane są takie same czynności / zajęcia; najmłodsze dzieci mają bowiem silną potrzebę rutyny, gdyż uwielbiają powtarzalność i przewidywalność. Dzięki czynnościom powtarzającym się codziennie czują się bezpiecznie i wiedzą, co będzie się działo za chwilę. Oczywiście w ramach tych samych zajęć, codziennie realizowane są nowe gry i zabawy, piosenki i ćwiczenia, dzięki czemu zajęcia są dla dzieci ciekawe i zaspokajają potrzeby emocjonalno – poznawcze dziecka. Zajęcia prowadzone są przez wychowawców, co minimalizuje dodatkowy stres dziecka wywołany pojawianiem się na sali obcych osób. Nauka języka angielskiego odbywa się symultanicznie, co oznacza, że wychowawcy zwracają się do dzieci zarówno w j. polskim jak i angielskim. Dodatkowo, codziennie przewidziane są zajęcia, w trakcie których dzieci uczą się angielskiego poprzez słuchanie piosenek, wierszyków i wyliczanek w języku angielskim. Codziennie, w plan zajęć wplatane są zajęcia służące nauce samodzielności: korzystania z toalety, mycia rączek, ubierania się, samodzielnego sprzątania zabawek.